Your Ten Bucks! haha. It's Worth For you And Me, Haha.

Followers

Thursday, April 15, 2010

PEREMPUAN BERHIJAB/BERTUDUNG, PAKAI DRESS,CARDI & LEGGING? APAKAH?

Nah.. ini persoalan yang membelenggu dalam kepala otak saya walaupun saya ni bukan insan yang sempurna akidahnya... bukan juga yang bertudung, tak pe la.. InsyaAllah satu hari nanti. Mungkin hari ni saya bermula dengan jual tudung, shawls, pashmina, inner syria, tudung syria, bla bla bla... mungkin esok hari anda jumpa saya sudah bertudung. Allah SWT knows better right?

anyway.. meh la check shawls and pashmina yg COOL kat blog sy. hihi.



okay.. kembali kepada persoalan seorang gadis tidak berhijab against SEGELINTIR gadis yang berhijab.

pernah tak korang nampak ciri - ciri berikut :

A) gadis A memakai dress sleeveless, shawls, inner tangan panjang dan skinny jeans. - okay bagi saya boleh diterima akal sebab dress dea labuh dan melepasi lutut dan dipadankanpulak dengan skinny jeans. cantik. dea tutup aurat jugak yer.

B) gadis B memakai skirt, blouse, inner, legging, shawls. - APAKAH INI? ohh, bagi saya sangat luar biasa.sangat tidak boleh diterima akal dan pandangan saya. bagi saya legging dan skinny jeans tidak lah sama.
at least skinny jeans tidak senipis legging. bagi saya juga, tak de bezanya seorang yang bertudung, memakai blouse, inner, shawls utk menutup auratnya tapi pakai skirt separa lutut dan legging panjang.

itu nampak bentuk kaki kan? sama aja la dengan perempuan yang tak pakai tudung.

okay,nampak kekok kan seorang yang tak bertudung komen pasal orang yang bertudung. tapi kan itu sama sahaja? nampak bentuk sayang oitt...

okay maka kamu mesti dalam hati cakap begini..
"dia pun tak pakai tudung, ada hati nak kata kat orang yang pakai tudung. macam dea tutup aurat sangat."

okay saya mengaku saya tidak menutup aurat saya sepenuhnya.. tapi tidaklah memalukan jika seorang yang tidak bertudung memakai skirt,legging,blouse tapi...

agak memalukan untuk saya melihat seorang gadis muslimah, memakai blouse& inner,shawls utk menutup kepalanya, dan SKIRT SEPARA LUTUT BERSAMA LEGGING? APAKAH?

setidak-tidaknya, jalan saya bengkang bengkok saya tahu. kamu gadis muslimah yang memakai begitu sesuai kah?

entahlah.. tidak sedap mata saya memandang. apakah ini yang patut saya jadikan contoh? tapi saya tahu hanya SEGELINTIR sahaja, bukan semua. pakai legging tu boleh tapi legging kan tersangatlah nipis. boleh nampak bentuk betis.bukankah menutup aurat dari pandangan bukan muhrim tidak bermaksud sekadar menutup? bahkan bentuknya juga tidak boleh diperlihatkan? entahla...

saya bukan siapa - siapa. saya tahu diri saya tidak layak berkata - kata, tapi saya juga punya pandangan sendiri. apa guna pakai tudung tapi awak pakai pakaian yang memperlihatkan BENTUK TUBUH AWAK secara jelas walaupun awak pakai legging panjang bukan 3 suku, walaupun awak pakai inner tangan panjang bukan sleeveless?

tak perlu bermuka - muka. saya bukan siapa - siapa tapi saya juga punya hak untuk berbicara supaya MEREKA yang saya jadikan idola tidak akan memesong saya.

P/S: walaupun saya tidak bertudung, tidak bermakna saya tidak tahu apa-apa =) mungkin orang yang awak kenal ini boleh berubah bila - bila masa.

ANYWAY PUAN, OWH SHUD I CALL U PUAN? AHH.. TAK SESUAI. AWAK TAK LAYAK!
UNKNOWN, AWAK PUNYA FASHION PAKAIAN 
ANTARA YANG TERHUDUS DALAM FAMILY SAYA. LOL.
TERSANGATLAH BURUK HENDAKNYA. EVEN ADA ORANG BERSAMA SAYA TENGAH GELAKKAN AWAK KERANA JEANS AWAK YANG SEPARA PERUT AWAK, ATAS PUSAT, DAN SAYA JUMPA AWAK DI LUAR TIDAK BERTUDUNG. 

BUKAN KAH AWAK SEORANG PEREMPUAN YANG BERTUDUNG DI DALAM KELUARGA?

OWH... BARU SAYA TAHU, PAKAI TUDUNGNI BOLEH ON OFF HEK! LOL. (^___^) 

KAMU SANGAT FUNNY. NANTI SAYA PANGGIL FASHION POLICE KERANA KAMU FASHION DISASTER! =P

**** cakap depan - depan yaa.. jangan berselindung disebalik lelaki kamu. sangat tidak COOL!

No comments:

Post a Comment

Interesting!

LinkWithin. Lalala

Related Posts with Thumbnails